Przebarwienia skóry

Główną przyczyną powstawania przebarwień jest nadmierne odkładanie się melaniny w komórkach skóry.

Jakie są przyczyny powstawania przebarwień?

Na powstawanie przebarwień mają wpływ przede wszystkim czynniki hormonalne i genetyczne oraz ekspozycja skóry na promieniowanie ultrafioletowe, zaburzenia endokrynologiczne (np. choroby tarczycy, nadnerczy, jajników), ciąża, przyjmowanie leków hormonalnych np. doustnych środków antykoncepcyjnych, substancji o działaniu fototoksycznym bądź fotoalergicznym oraz stosowanie niektórych kosmetyków. Przebarwienia powstają również jako efekt zejścia stanów zapalnych (np. trądziku, urazów skóry).

Gdzie najczęściej powstają przebarwienia?

Najczęstsze miejsca występowania przebarwień to twarz, dekolt i grzbiety dłoni.

Które przebarwienia występują najczęściej?

Do najczęściej spotykanych przebarwień zaliczamy: piegi, plamy soczewicowate, ostudę, przebarwienia pozapalne i polekowe.
Niwelowanie powstałych zmian nie jest łatwe i aby było skuteczne wymaga determinacji i konsekwencji. Preparaty aplikowane w kuracji należy stosować regularnie, często przez wiele miesięcy. Preparaty rozjaśniające przebarwienia powinny być stosowane jako element kuracji łączonej z zabiegami u lekarza medycyny estetycznej lub dermatologa. Terapia przebarwień jest procesem długotrwałym, dobre rezultaty uzyskuje się łącząc różne zabiegi. Ważne aby po uzyskaniu poprawy regularnie i stale stosować wysokie filtry UVA+UVB +50SPF, nakadając je na skórę kilka razy dziennie

Polecane zabiegi

• Peelingi medyczne (w tym Cosmelan)
  • Dermapen